2 Haziran 2009 Salı

hormonlarla ilgili

merhaba,

programi ortasinda actim ondan hocam kim bilmiyorum ama ben bitki biyolojisi uzerinde master ve doktora yaptigima gore sanirim bir kac bilgi ekleyebilirim sanirsam :)hocamizin dedigi dogru, bitkinin icindeki hormonlarin bizim vucudumuzdaki hormonlarla hic bir alakasi yok. bizim kullandigimiz bitki hormonlari, ayni hormonlarin laboratuar ortaminda uretilmis olanlaridir. tabii ki her maddenin cok fazlasi yiyip ictiginizde toksik sonuclari ile yuz yuze gelebilirsiniz. ikinci konu lezzet, bahcemizde yetistirdigimiz domastesler iyice kirmizilasip, olgunlastigi zaman dalindan koparilip mutfaginiza gittigi icin lezzeti normal, market ve ya pazardan alinmis sebzelerden cok daha fazla oluyor. Marketlere gelen domastesler tam olgunlasmadan kamyonlara konulup markete geliyor, yolda kasalarin icinde olgunlasiyorlar. baska bi neden ise ciftcilerin kullandigi tohum ile sizin aldiginiz tohumlarin farki. benim okudugum university of florida' da cok ilginc bi calisma var. yillar boyunca ciftciler, en buyuk, en kirmizi, en hastaliga dayanikli domatesi elde etmek icin ugrastiklari icin, hic farkina varmadan domatesin tadini kayip ettiler. simdi bahsettigim universitede domatesin tadini lezzetli yapan genleri ariyorlar :) dolayisiyla ciftcilerde bu tohumlari kullaniyorlar, cunku amac, buyuk, kirmizi ve yuksek verim vericek domates uretmek , bu yolda lezzet nanay kente gitmis diyebiliriz :)bu konu da konussak cok uzun surer, ama boyle ilginc konularla tartirma baslattiginiz icin cok tesekkurlersevgilerimle

Gogce

2 yorum:

  1. Hormon hormon diye gerdiniz yahu akşam akşam beni, sabaha kadar rüyamda hormonlu domateslerle uğraştım. Geçen gece de bu uzaylı ve ışınlanma muhabbetini gördüm rüyamda. ama o daha acaipti.
    Sayenizde bugün blog sahibi oldum. Çok popüler ve karizmatik, diyemiycem. ama sakıncası yoksa adresini de yazayım. İstemezseniz silersiniz. İsterseniz siz de bakıp bir yorum ilave edersiniz.
    http://sibergunluk.blogspot.com/ saygılar.. Erguvan

    YanıtlaSil
  2. bu konu burada da islenmis

    http://benbugunbunuogrendim.blogspot.com/2009/05/pembe-domates.html

    YanıtlaSil